More and more people, are approaching a different way of "shopping" buying groups, farmers' markets, purchasing directly from farmers, are no longer a utopian dream but a reality.
What is behind this radical change?
Primarily the desire by people to succeed in procurement of foods that are healthy and of excellent quality at a good price.
The consumer, buying directly from the farm, has the opportunity to learn firsthand the history of the product they are buying (a concept so dear and advertised to the GDO is called tracking).
What is behind this radical change?
Primarily the desire by people to succeed in procurement of foods that are healthy and of excellent quality at a good price.
The consumer, buying directly from the farm, has the opportunity to learn firsthand the history of the product they are buying (a concept so dear and advertised to the GDO is called tracking).
Buy a farm, it means meet the people who gave rise to the product, everything is very different from just a simple trust and deceptive label.
buy the company, it means empowering their spending.
course in a single company would not, and everything will be related to seasonality, such as this will mean they can not buy your child's favorite snack or not to eat tomatoes and eggplant in December.
But is it bad?
project.
Lacampagnaintavola will visit companies in person, assaggierà, will test the products and the environment in which they come to life through images and, le descrizioni dei prodotti e le attività che è possibile fare nelle diverse aziende, cercherà di descriverle nel modo più dettagliato e sincero.
Lo scopo che ci siamo imposti è quello di fare avvicinare le persone alle aziende agricole , facendo conoscere queste ultime, attraverso la loro presentazione sul web; ma cosa ancor più importante cercare di cambiare la mentalità del consumatore "arraffatutto" e lo stereotipo del prodotto "confezionato".
Lacampagnaintavola non vorrà quindi essere un mero elenco di indirizzi, ma vorrà rappresentare una testimonianza giudiziosa per il consumatore.
buy the company, it means empowering their spending.
course in a single company would not, and everything will be related to seasonality, such as this will mean they can not buy your child's favorite snack or not to eat tomatoes and eggplant in December.
But is it bad?
project.
Lacampagnaintavola will visit companies in person, assaggierà, will test the products and the environment in which they come to life through images and, le descrizioni dei prodotti e le attività che è possibile fare nelle diverse aziende, cercherà di descriverle nel modo più dettagliato e sincero.
Lo scopo che ci siamo imposti è quello di fare avvicinare le persone alle aziende agricole , facendo conoscere queste ultime, attraverso la loro presentazione sul web; ma cosa ancor più importante cercare di cambiare la mentalità del consumatore "arraffatutto" e lo stereotipo del prodotto "confezionato".
Lacampagnaintavola non vorrà quindi essere un mero elenco di indirizzi, ma vorrà rappresentare una testimonianza giudiziosa per il consumatore.
Per il momento l'adesione al progetto ed il on the inclusion of companies in site is completely free, not asked but the readiness of companies to spend a bit 'of their time to let us know the company.
To report a business or to explore with the inclusion of your company
write to:
campagnaintavola@live.it
0 comments:
Post a Comment